top of page
חיפוש

האם כל אחד יכול לבנות אתר בוויקס?

עודכן: 7 באפר׳


אמנם וויקס ידידותי ונוח לעיצוב, אך לא כולם יודעים על מה חשוב לשים דגש כדי שהאתר ייראה מספיק מקצועי!

הרבה פונים אלי לאחרונה אחרי שהם בנו אתר לבדם בוויקס, כדי שעין מקצועית "רק תסתכל על האתר".

אז מה אני בודקת כשאני מסתכלת על אתר שמישהו בנה לבדו:


1. נראות ותקינות התצוגה במובייל- הרבה פעמים עורכים את תצוגת האתר למחשב ושוכחים את תצוגת המובייל. כשאני בונה אתר, אני עורכת במקביל גם את תצוגת הדסקטופ (למחשב) וגם את תצוגת המובייל (לטלפון). ככל שמכירים יותר את המערכת של וויקס, כך גם יודעים כבר מראש איזה אלמנטים יתאימו לתצוגת המובייל ויהיו נוחים יותר לתפעול (למשל, סוגי גלריות שייראו טוב במובייל).

2. תקינות כתובת ה-URL של כל עמוד ועמוד - שימו לב שלכל דף באתר שלכם יש הגדרות SEO בסיסיות, ושם אפשר להגדיר מה תהיה הסיומת של כתובת העמוד הספציפי באתר שלכם. חשוב שהקישור יהיה באנגלית ולא בעברית (על מנת שלא ייווצר קישור בג'יבריש כשתשתפו קישור לעמוד).

3. הגדרות ה-SEO - כמו שאמרנו בסעיף הקודם, לכל עמוד ועמוד צריך להגדיר את הגדרות ה-SEO שלו. למשל, כתובת ה-URL, שם התגית שתוצג על הכרטיסיה בדפדפן (אפשר בעברית), התיאור שיופיע במנועי החיפוש וכדו'.

4. התאמות נגישות - בישראל יש את חוק הנגישות, כך שבעלי עסקים צריכים להנגיש את האתר שלהם. איך תדעו אם האתר שלכם עומד בכללי הנגישות הבסיסיים? בוויקס יש אפשרות להשתמש בסורק הנגישות שמבצע סריקה אוטומטית על עמודי האתר השונים ומודיע לכם איפה צריך לתקן ולהתאים דברים באתר מבחינת הנגישות (למשל צבעים מתאימים/קונטרסטיים, תיאור לכל תמונה וכו').

5. חוויית משתמש - אחד הדברים הראשונים שאני בודקת כשאני נכנסת לאתר: האם מופיע תפריט בראש האתר והאם הוא תקין ונוח לשימוש? האם כשנכנסים לאתר יש כותרת ומידע ברור, כך שמיד מבינים לאיזה אתר הגענו ומה המטרה שלו? האם יש "הנעה לפעולה"? האם האתר מותאם למובייל ונוח לשימוש גם מתצוגת המחשב וגם מהמובייל? האם קל לנווט באתר והאם יש כותרת ברורה בראש כל עמוד?


ויש עוד לא מעט דברים והגדרות שחשוב לבדוק, אך אלו היו העיקריים...

בניתם אתר לבדכם ואתם רוצים שאבדוק אותו ואכין לכם דו"ח הערות ותיקונים?

או שאתם רוצים ללמוד לבנות אתר בעצמכם?

רוצים לבנות אתר בוויקס? את כל הדברים הנ"ל לומדים בקורס בניית אתרים בוויקס שאני מעבירה דרך ה"זום", ובקרוב יצא גם קורס דיגיטלי (ללמידה עצמית בזמנכם החופשי). כל מי שנרשם לקורס שלי מקבל ממני גם שיעור פרטי 1 על 1 כחלק מהקורס. שווה, לא? :)


מוזמנים ליצור איתי קשר :)





3 צפיות0 תגובות
bottom of page